search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Unterrichtliche Kooperation zwischen Professionellen an inklusiven Schulen. Überblick zum Forschungsstand
Parallel titleCo-teaching in inclusive classrooms. A literature review
Authors
SourceDie Deutsche Schule 110 (2018) 3, S. 263-274 ZDB
Document  (199 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Mit Blick auf ein spezifisches inklusives Bildungsangebot - den Unterricht - und die Kooperation der in ihn involvierten Professionellen nimmt der Beitrag knapp zehn Jahre nach Inkrafttreten der UN-Behindertenrechtskonvention eine aktuelle empirische Bestandsaufnahme vor. Er fasst Befunde zu der faktischen Ausgestaltung der unterrichtlichen Kooperation, zu Einstellungen und Bewertungen der Professionellen bezüglich Kooperation und zur Wahrnehmung von Kooperation aus dem Blickwinkel der Schülerschaft zusammen und entfaltet zwei Dimensionen, die für die Weiterentwicklung unterrichtlicher Kooperation zentrale Herausforderungen darstellen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Focusing on co-teaching in inclusive classrooms as a specific instrument of inclusive education, the article reviews - almost ten years after the implementation of the United Nations Convention on the Rights of People with Disabilities - current empirical research. It summarizes findings referring to the realization of co-teaching, to corresponding attitudes and views expressed by professionals, and to the perception of co-teaching by pupils. Finally, two dimensions relevant to its further development are outlined. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.02.2023
CitationLindacher, Tanja; Dedering, Kathrin: Unterrichtliche Kooperation zwischen Professionellen an inklusiven Schulen. Überblick zum Forschungsstand - In: Die Deutsche Schule 110 (2018) 3, S. 263-274 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-260155 - DOI: 10.25656/01:26015
export files

share content at social platforms