details
Original Title |
Entspannte Sieger? Thesen zum Erfolgsgeheimnis der australischen PISA-Erfolge - Ein Erfahrungsbericht |
---|---|
Parallel title | Relaxed winners? Theses on the positive PISA results of Australian schools. A report based on experience |
Author | Christoph, Sigrun |
Source | Die Deutsche Schule 100 (2008) 2, S. 221-229 ![]() |
Document | full text (2.491 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Selbstwertgefühl; Förderung; Schulsystem; Schulkultur; Schüler; Lernerfolg; Lernen; Lernmotivation; Handlungsorientierung; Jahrgangsübergreifender Unterricht; Sprachförderung; Fächerübergreifender Unterricht; Erfahrungsbericht; Australien |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2008 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Ergebnisse einer einjährigen Exploration des australischen Schulsystems werden im Hinblick auf eine Erklärung dortiger PISA-Erfolge ausgewertet. Die angenommenen Erfolgsfaktoren - wie weniger Inhalte lernen, selbstbewusst, entspannt und mit Begeisterung lernen sowie Zeit, Lob und Identität erhalten - werden in ihrer schulischen Umsetzung verdeutlicht. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The results of a one-year evaluation of the Australian school system are evaluated in order to give an explanation of the successful performance in PISA. The factors assumed to be crucial to this success - such as reduction of the subject matter, self-confident, relaxed and enthusiastic learning as well as students receiving time, recognition and identity - will be illustrated in their scholastic implementation. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2008 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 11.09.2023 |
Citation | Christoph, Sigrun: Entspannte Sieger? Thesen zum Erfolgsgeheimnis der australischen PISA-Erfolge - Ein Erfahrungsbericht - In: Die Deutsche Schule 100 (2008) 2, S. 221-229 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-272498 - DOI: 10.25656/01:27249 |