search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
"Erziehungswissenschaft ist entweder Theorie einer Praxis oder sie ist müßig". Zum 100. Geburtstag von Heinrich Roth
Parallel title"Educational science is either a theory of practice or she is idle". To the 100th birthday of Heinrich Roth
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 6-10 ZDB
Document  (3.364 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Jubiläen geben Anlass zum Rückblick, aber auch zum Blick nach vorn: Heinrich Roth hat die Pädagogik aufgefordert, die geisteswissenschaftliche Orientierung mit sozialwissenschaftlichen Kategorien zu verknüpfen. Seine Überlegungen zu einer "optimalen Organisation von Lernprozessen" erweisen sich heute als immer noch nicht eingelöste Ansprüche. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Jubilees are an occasion for review but also to look forward: Heinrich Roth has requested to combine educational theory as humanities with social-scientific categories. Today his considerations about an "optimum organization of learning processes" remain not yet redeemed claims. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.10.2023
CitationHerrlitz, Hans-Georg: "Erziehungswissenschaft ist entweder Theorie einer Praxis oder sie ist müßig". Zum 100. Geburtstag von Heinrich Roth - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 6-10 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273146 - DOI: 10.25656/01:27314
export files

share content at social platforms