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Original Title
Unterricht zwischen Standardisierung und individueller Förderung. Überlegungen zu einer neuen Lernkultur angesichts der bevorstehenden Einführung von Bildungsstandards
Parallel titleTeaching between standardization and individual support. Considerations about a new learning culture in view of the forthcoming introduction of educational standards
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 28-40 ZDB
Document  (14.065 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Wenn der Erfolg des Unterrichts künftig an Kompetenzmodellen und einheitlichen Standards überprüft werden soll, muss geklärt werden, wie diese Standards formuliert sein sollen und welche fachlichen und überfachlichen Bildungsziele sie konkretisieren. Die Förderung unterschiedlicher Kompetenzen verlangt spezifische Lernarrangements und stellt hohe Ansprüche an die professionelle Kompetenz der Lehrerinnen und Lehrer. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):If in the future the success of teaching is measured against competency models and uniform standards, these standards must be formulated as precisely as possible and it must be clear which technical and general goals are operationalized. To promote different capabilities requires specific learning arrangements and high professional competencies of the teachers. (DIPF/Orig.)
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Date of publication11.10.2023
CitationLersch, Rainer: Unterricht zwischen Standardisierung und individueller Förderung. Überlegungen zu einer neuen Lernkultur angesichts der bevorstehenden Einführung von Bildungsstandards - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 28-40 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273164 - DOI: 10.25656/01:27316
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