details
Original Title |
Forschung - Theorie - Praxis. Einstellungen von Studierenden und Referendaren zur Lehrerausbildung |
---|---|
Parallel title | Research - theory - practice. Opinions of university students and junior teachers on teacher education |
Authors | Blömeke, Sigrid ; Müller, Christiane; Felbrich, Anja |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 178-189 |
Document | full text (14.147 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Einstellung <Psy>; Lehramtsstudent; Lehramtsstudiengang; Lehrerausbildung; Referendar; Mathematik; Studieninhalt; Referendariat; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Lehrerausbildung bewegt sich zwischen wissenschaftlich-theoretischer Forschungsorientierung und praktisch-erfahrungsbezogenem Lernen am Modell - also zwischen Fachwissenschaften, Erziehungswissenschaft und Schulpraxis. Studierende favorisieren eine Aktionsforschung, bei der berufsbezogene und zugleich wissenschaftliche Ausbildungsinhalte im Vordergrund stehen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Teacher education acts between a research orientation based on scientific theories and practical social learning mediated by experience - between professional sciences, educational science and school practice. Students favor action research with both vocational and theoretical contents. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 12.10.2023 |
Citation | Blömeke, Sigrid; Müller, Christiane; Felbrich, Anja: Forschung - Theorie - Praxis. Einstellungen von Studierenden und Referendaren zur Lehrerausbildung - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 178-189 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273308 - DOI: 10.25656/01:27330 |