search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Forschung - Theorie - Praxis. Einstellungen von Studierenden und Referendaren zur Lehrerausbildung
Parallel titleResearch - theory - practice. Opinions of university students and junior teachers on teacher education
Authors
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 178-189 ZDB
Document  (14.147 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Lehrerausbildung bewegt sich zwischen wissenschaftlich-theoretischer Forschungsorientierung und praktisch-erfahrungsbezogenem Lernen am Modell - also zwischen Fachwissenschaften, Erziehungswissenschaft und Schulpraxis. Studierende favorisieren eine Aktionsforschung, bei der berufsbezogene und zugleich wissenschaftliche Ausbildungsinhalte im Vordergrund stehen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Teacher education acts between a research orientation based on scientific theories and practical social learning mediated by experience - between professional sciences, educational science and school practice. Students favor action research with both vocational and theoretical contents. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.10.2023
CitationBlömeke, Sigrid; Müller, Christiane; Felbrich, Anja: Forschung - Theorie - Praxis. Einstellungen von Studierenden und Referendaren zur Lehrerausbildung - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 178-189 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273308 - DOI: 10.25656/01:27330
export files

share content at social platforms