details
Original Title |
Zentrale quantitative Leistungsmessungen und qualitative Schulentwicklung. Die Wirkungen von High Stakes Tests in den USA |
---|---|
Parallel title | Central quantitative measurements of achievement and qualitative school development. The effects of High Stakes tests in the USA |
Author |
Schirp, Heinz ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 422-435 ![]() |
Document | full text (7.631 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Verhalten; Förderung; Schule; Schulentwicklung; Lehrer; Schüler; Schülerleistung; Lernprozess; Lerninhalt; Curriculum; Lehrplan; Unterricht; Steuerung; Leistungsmessung; Evaluation; Qualität; Wirkung; USA |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Autor geht der Frage nach, "ob und wie sich zentrale quantitative Leistungsmessungen mittel- und langfristig" auf das Schul- und Bildungssystem auswirken. "Nach [einer] kritisch-distanzierten Bilanzierung der Testphilosophie und der Testpraxis in den USA" formuliert er Bedingungen "für sinnvolle Modelle und Verfahren von Leistungsmessung..., die pädagogischen, entwicklungspsychologischen und lerntheoretischen Begründungen" standhalten können. (DIPF/Orig./Un) |
Abstract (English): | In the USA experiences with central achievement tests are vehemently discussed. Evaluations show that such selective and prominent examinations do not promote the behavior of the teachers and the learners. Conclusions for a more productive handling of achievement expectations should be drawn. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 16.10.2023 |
Citation | Schirp, Heinz: Zentrale quantitative Leistungsmessungen und qualitative Schulentwicklung. Die Wirkungen von High Stakes Tests in den USA - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 422-435 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273560 - DOI: 10.25656/01:27356 |