search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zentrale quantitative Leistungsmessungen und qualitative Schulentwicklung. Die Wirkungen von High Stakes Tests in den USA
Parallel titleCentral quantitative measurements of achievement and qualitative school development. The effects of High Stakes tests in the USA
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 422-435 ZDB
Document  (7.631 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Autor geht der Frage nach, "ob und wie sich zentrale quantitative Leistungsmessungen mittel- und langfristig" auf das Schul- und Bildungssystem auswirken. "Nach [einer] kritisch-distanzierten Bilanzierung der Testphilosophie und der Testpraxis in den USA" formuliert er Bedingungen "für sinnvolle Modelle und Verfahren von Leistungsmessung..., die pädagogischen, entwicklungspsychologischen und lerntheoretischen Begründungen" standhalten können. (DIPF/Orig./Un)
Abstract (English):In the USA experiences with central achievement tests are vehemently discussed. Evaluations show that such selective and prominent examinations do not promote the behavior of the teachers and the learners. Conclusions for a more productive handling of achievement expectations should be drawn. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.10.2023
CitationSchirp, Heinz: Zentrale quantitative Leistungsmessungen und qualitative Schulentwicklung. Die Wirkungen von High Stakes Tests in den USA - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 422-435 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273560 - DOI: 10.25656/01:27356
export files

share content at social platforms