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Original Title
Bildungsstandards in der Unterrichtsarbeit. Vorschläge zur konstruktiven Nutzung in der eigenen Schule
Parallel titleEducational standards in school-teaching. Suggestions for the constructive use
Author
SourceDie Deutsche Schule 97 (2005) 4, S. 448-454 ZDB
Document  (5.445 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die von der KMK beschlossene Erarbeitung nationaler Bildungsstandards und ihre ersten Vorlagen werden sehr kontrovers beurteilt. Die Orientierung an Kompetenzen kann jedoch - wenn sie sinnvoll gehandhabt wird - in einem reformierten Konzept schulischen Lernens konstruktiv wirksam werden und der Vorbereitung der Heranwachsenden auf lebensbegleitendes Lernen einen verlässlichen Referenzrahmen bieten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):National educational standards, agreed upon by the Standing Conference of the Ministers of Education and Cultural Affairs (KMK) are judged very controversially. Nevertheless, using competencies as an orientation can be effective, if it is backed up by a renewed conception of school-learning. Moreover it can serve as a reliable frame of reference to prepare students for life-long learning. (DIPF/Orig.)
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Date of publication25.10.2023
CitationHelmke, Ursula: Bildungsstandards in der Unterrichtsarbeit. Vorschläge zur konstruktiven Nutzung in der eigenen Schule - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 4, S. 448-454 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273906 - DOI: 10.25656/01:27390
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