details
Original Title |
Bildungsstandards in der Unterrichtsarbeit. Vorschläge zur konstruktiven Nutzung in der eigenen Schule |
---|---|
Parallel title | Educational standards in school-teaching. Suggestions for the constructive use |
Author | Helmke, Ursula |
Source | Die Deutsche Schule 97 (2005) 4, S. 448-454 ![]() |
Document | full text (5.445 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Grundbildung; Kompetenz; Bildungsstandards; Förderung; Schulprofil; Schulkultur; Selbstständiges Lernen; Unterrichtsgestaltung; Unterricht; Qualität; Umsetzung; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2005 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die von der KMK beschlossene Erarbeitung nationaler Bildungsstandards und ihre ersten Vorlagen werden sehr kontrovers beurteilt. Die Orientierung an Kompetenzen kann jedoch - wenn sie sinnvoll gehandhabt wird - in einem reformierten Konzept schulischen Lernens konstruktiv wirksam werden und der Vorbereitung der Heranwachsenden auf lebensbegleitendes Lernen einen verlässlichen Referenzrahmen bieten. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | National educational standards, agreed upon by the Standing Conference of the Ministers of Education and Cultural Affairs (KMK) are judged very controversially. Nevertheless, using competencies as an orientation can be effective, if it is backed up by a renewed conception of school-learning. Moreover it can serve as a reliable frame of reference to prepare students for life-long learning. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2005 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 25.10.2023 |
Citation | Helmke, Ursula: Bildungsstandards in der Unterrichtsarbeit. Vorschläge zur konstruktiven Nutzung in der eigenen Schule - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 4, S. 448-454 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273906 - DOI: 10.25656/01:27390 |