details
Original Title |
Der Übergang in die Sekundarstufe. Probleme und Lösungen aus der Sicht von Lehrerinnen und Lehrern |
---|---|
Parallel title | The transition to secondary education. Problems and solutions from the teachers' point of view |
Author |
Koch, Katja ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 56-67 ![]() |
Document | full text (12.847 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Einstellung <Psy>; Übergang; Grundschule; Gymnasium; Sekundarbereich; Weiterführende Schule; Gesamtschule; Lehrer; Lernprozess; Kontinuität; Kooperation; Umfrage; Empirische Untersuchung; Hessen; Marburg |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2004 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Nicht nur mit der in Niedersachsen beschlossenen Abschaffung der Orientierungsstufe stellt sich die Frage, wie der Übergang der Schülerinnen und Schüler gestaltet werden kann. Eine Befragung von Lehrerinnen und Lehrern macht diese Schwierigkeiten deutlich. Fallstudien an Sekundarschulen und Grundschulen zeigen, wie die Härten des Übergangs abgefedert werden können. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Not only with the resolved dismantling of the "orientative level" in Lower Saxony, the question on how to organise the transition into secondary education has to be raised. An interview with teachers highlights these difficulties. Case studies on secondary and primary schools illustrate how the hardships of transition can be diminished. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2004 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 27.10.2023 |
Citation | Koch, Katja: Der Übergang in die Sekundarstufe. Probleme und Lösungen aus der Sicht von Lehrerinnen und Lehrern - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 56-67 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274023 - DOI: 10.25656/01:27402 |