details
Original Title |
Schulentwicklung und der Blick von außen. Erfahrungen mit der externen Evaluation des Osnabrücker Mathematikcurriculums |
---|---|
Parallel title | School development viewed from without. Results of the external evaluation of the Osnabrueck mathematics curriculum evaluation |
Author |
Schwippert, Knut ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 426-437 ![]() |
Document | full text (2.156 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Selbstkonzept; Schulentwicklung; Sekundarstufe I; Gymnasium; Lehrer; Schüler; Schülerleistung; Lernmotivation; Lernmethode; Curriculum; Curriculumentwicklung; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Mathematisches Denken; Workshop; Leistung; TIMSS <Third International Mathematics and Science Study>; Leistungsmessung; Evaluation; Vergleich; Deutschland; Niedersachsen |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2004 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Dass eine externe Evaluation zur pädagogischen Entwicklung einer Schule beiträgt, wird häufig bestritten. Am Beispiel der Evaluation eines innovativen Mathematikcurriculums zeigt sich jedoch, in welcher Form welche Daten produktiv zurückgemeldet und von den betroffenen Lehrerinnen und Lehrern konstruktiv verarbeitet werden können. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The contribution of external evaluations on the educational development of schools is frequently questioned. However, the example of an innovative mathematical curriculum demonstrates how data can be productively established and can constructively be used by teachers. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2004 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 02.11.2023 |
Citation | Schwippert, Knut: Schulentwicklung und der Blick von außen. Erfahrungen mit der externen Evaluation des Osnabrücker Mathematikcurriculums - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 426-437 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274296 - DOI: 10.25656/01:27429 |