search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schulentwicklung und der Blick von außen. Erfahrungen mit der externen Evaluation des Osnabrücker Mathematikcurriculums
Parallel titleSchool development viewed from without. Results of the external evaluation of the Osnabrueck mathematics curriculum evaluation
Author
SourceDie Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 426-437 ZDB
Document  (2.156 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dass eine externe Evaluation zur pädagogischen Entwicklung einer Schule beiträgt, wird häufig bestritten. Am Beispiel der Evaluation eines innovativen Mathematikcurriculums zeigt sich jedoch, in welcher Form welche Daten produktiv zurückgemeldet und von den betroffenen Lehrerinnen und Lehrern konstruktiv verarbeitet werden können. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The contribution of external evaluations on the educational development of schools is frequently questioned. However, the example of an innovative mathematical curriculum demonstrates how data can be productively established and can constructively be used by teachers. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.11.2023
CitationSchwippert, Knut: Schulentwicklung und der Blick von außen. Erfahrungen mit der externen Evaluation des Osnabrücker Mathematikcurriculums - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 426-437 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274296 - DOI: 10.25656/01:27429
export files

share content at social platforms