search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
"Klassen-Patenschaft". Förderung des freiwilligen Engagements von Lehramt-Studierenden an Schulen
Parallel titleEnhancing the work of teacher training as volunteers in classrooms
Author
SourceDie Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 455-461 ZDB
Document  (1.344 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Lehramt-Studierende können vom ersten Studiensemester an Praxiserfahrung sammeln, wenn sie eine "Patenschaft" für eine Schulklasse übernehmen. Dabei stehen nicht Fachwissenschaft und -didaktik im Vordergrund, sondern Erfahrungen im sozialen System einer Schulklasse. Begleitet und gefördert wird diese Arbeit durch eine Lehrveranstaltung in der Universität. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Teacher training students can gather practical experience starting in the first semester by taking the role of sponsors for classrooms. Here, the focus is less on scientific knowledge and didactics but on the classroom as a social system. The work is guided and supported by seminars taught at the university. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.11.2023
CitationKrieger, Rainer: "Klassen-Patenschaft". Förderung des freiwilligen Engagements von Lehramt-Studierenden an Schulen - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 455-461 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274310 - DOI: 10.25656/01:27431
export files

share content at social platforms