search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Ästhetische Bildung und technische Kompetenz. Warum der "Wirtschaftsstandort Deutschland" nur durch eine anspruchsvolle Allgemeinbildung gesichert werden kann
Parallel titleAesthetic formation and technical competence. Why the "economic location Germany" can only be secured by a demanding general education
Author
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 1, S. 17-26 ZDB
Document  (3.207 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Fernsehkonsum von Kindern hat Auswirkungen auf ihre Hirnarchitektur. Dadurch werden offenbar gerade Kompetenzen, die für technologische Praxisfelder wesentlich sind, vermindert. Für die Entwicklung solcher Kompetenzen scheinen hingegen Lernerfahrungen, die eher in den Bereich der ästhetisch-literarischen Bildung und des Spiels gehören, grundlegend zu sein. (DIPF/ Orig.)
Abstract (English):Children's TV consumption obviously affects their brain architecture. TV consumption evidently diminishes those competencies that are necessary for technological practical fields. On the other hand, those learning stimulants pertaining to aesthetic-literary formation and play seem to be basic for the development of technical competencies. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.11.2023
CitationRittelmeyer, Christian: Ästhetische Bildung und technische Kompetenz. Warum der "Wirtschaftsstandort Deutschland" nur durch eine anspruchsvolle Allgemeinbildung gesichert werden kann - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 1, S. 17-26 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274384 - DOI: 10.25656/01:27438
export files

share content at social platforms