search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Bildungsansprüche von Grundschülern. Der Grundschulverband formuliert Standards zeitgemäßer Grundschularbeit
Parallel titleEducational claims of elementary school children. The Elementary School Association formulates standards for timely elementary school work
Author
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 2, S. 139-151 ZDB
Document  (17.052 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In der aktuellen Diskussion über "Standards" droht eine Verkürzung auf überprüfbares "Wissen" und eine Verstärkung selektiver Hürden. Der Grundschulverband setzt dagegen einen umfassenden Bildungsbegriff. Seine Empfehlung für nationale Bildungsstandards im Grundschulbereich zielt auf Kompetenzen, mit denen der Bildungsanspruch der Kinder erfüllt wird und Lernmöglichkeiten gefördert werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The current discussion on standards of education is threatened by a short-sighted focus on testable 'knowledge' and a reinforcing of selective barriers. The elementary school association recommends an inclusive concept of formal education. Its proposal for national standards aims at competencies fulfilling the right to education and supporting learning potentialities. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.11.2023
CitationBartnitzky, Horst: Bildungsansprüche von Grundschülern. Der Grundschulverband formuliert Standards zeitgemäßer Grundschularbeit - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 2, S. 139-151 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274498 - DOI: 10.25656/01:27449
export files

share content at social platforms