search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zwischen Beratung und Anweisung. Das Meister-Muster oder Lernen am guten Beispiel
Parallel titleCounselling or instruction? The master-pattern or learning from modelling
Author
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 354-363 ZDB
Document  (5.483 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Mit neugierigem Blick hat ein Kollege aus Norwegen Besprechungen in deutschen Studienseminaren beobachtet und dabei "Muster" gefunden, die eine offene Kommunikation erschweren, die aber auch produktive Entwicklungen ermöglichen. Bei günstigen Bedingungen könnte ein "Modell-Lernen" zu einer situationsgerechten und progressiven Gestaltung von Unterricht beitragen. (DIPF/ Orig.)
Abstract (English):A colleague from Norway has looked curiously at German teacher training institutions and spoken with teachers and trainees. He has discovered speech genres that dominate supervision conferences sometimes hinder free dialogues, but that productive communication takes place as well. (DIPF/ Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication07.11.2023
CitationSkagen, Kaare: Zwischen Beratung und Anweisung. Das Meister-Muster oder Lernen am guten Beispiel - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 354-363 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274712 - DOI: 10.25656/01:27471
export files

share content at social platforms