details
Original Title |
Zwischen Beratung und Anweisung. Das Meister-Muster oder Lernen am guten Beispiel |
---|---|
Parallel title | Counselling or instruction? The master-pattern or learning from modelling |
Author | Skagen, Kaare |
Source | Die Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 354-363 ![]() |
Document | full text (5.483 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Kommunikation; Lehrerausbildung; Lehrprobe; Referendar; Gesprächsführung; Seminarleiter; Unterrichtsanalyse; Unterrichtsbeobachtung; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Mit neugierigem Blick hat ein Kollege aus Norwegen Besprechungen in deutschen Studienseminaren beobachtet und dabei "Muster" gefunden, die eine offene Kommunikation erschweren, die aber auch produktive Entwicklungen ermöglichen. Bei günstigen Bedingungen könnte ein "Modell-Lernen" zu einer situationsgerechten und progressiven Gestaltung von Unterricht beitragen. (DIPF/ Orig.) |
Abstract (English): | A colleague from Norway has looked curiously at German teacher training institutions and spoken with teachers and trainees. He has discovered speech genres that dominate supervision conferences sometimes hinder free dialogues, but that productive communication takes place as well. (DIPF/ Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2003 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 07.11.2023 |
Citation | Skagen, Kaare: Zwischen Beratung und Anweisung. Das Meister-Muster oder Lernen am guten Beispiel - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 354-363 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274712 - DOI: 10.25656/01:27471 |