search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Mobile e-Learning und e-Teaching. Ein Modellprojekt mit Schülernotebooks an Österreichs Sekundarschulen
Parallel titleMobile e-Learning and e-Teaching. A project of notebook use at upper secondary schools in Austria
Authors
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 2, S. 247-256 ZDB
Document  (16.985 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Mit dem aktuellen Methodenrepertoire zur Schulentwicklung und Schulqualität werden im Feldversuch an 65 Oberstufen-Schulstandorten und 98 Klassen in Österreich systematische Einsatzmöglichkeiten von eLearning-Konzepten erprobt. Kern des Schulversuchs ist der flächendeckende Einsatz von "Schüler-Notebooks", die als universelles Problemlösenwerkzeug in allen Unterrichtsbereichen der Oberstufe Verwendung finden. Technische, schulorganisatorische und pädagogisch-didaktische Rahmenbedingungen werden diskutiert. Erste Erfahrungen zeigen eine hohe Akzeptanz dieser neuen Lernkultur bei allen Schulpartnern. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this paper the organisation of a mobile e-learning and e-teaching - project including 65 upper secondary schools in Austria is specified. The main idea of the elearning project is to equip all students in this 98 „Notebook-classes" with a personal and universal communication machine. Technical, schoolmanagement- and didactic aspects are discussed. A positive impact on learning and a high acceptance of this "e-learning culture" can be found. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.11.2023
CitationDorninger, Christian; Horschinegg, Jürgen: Mobile e-Learning und e-Teaching. Ein Modellprojekt mit Schülernotebooks an Österreichs Sekundarschulen - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 2, S. 247-256 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275131 - DOI: 10.25656/01:27513
export files

share content at social platforms