search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Anschlüsse müssen Abschlüsse ersetzen. PISA lehrt, was Schulen schulen sollten
Parallel titleConnections have to replace completions. PISA teaches what schools need to learn
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 278-281 ZDB
Document  (992 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Reichen die in der Schule erworbenen Kenntnisse und Fertigkeiten für den "Weg ins Leben" aus? Oder begnügt sich die Schule mit dem Blick auf das Ende der Schulzeit? Ist z.B. die Bereitschaft entwickelt worden, Verantwortung zu übernehmen? Geben Abschlüsse Hinweise auf mögliche Anschlüsse? (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Are the skills and knowledge acquired in school sufficient for the "road to life"? Or is school content with focusing on the end of formal schooling? Has, for example, the willingness been developed to take responsibility? Do the formal completions provide hints for possible connections? (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.11.2023
CitationHerrmann, Ulrich: Anschlüsse müssen Abschlüsse ersetzen. PISA lehrt, was Schulen schulen sollten - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 278-281 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275150 - DOI: 10.25656/01:27515
export files

share content at social platforms