details
Original Title |
Anschlüsse müssen Abschlüsse ersetzen. PISA lehrt, was Schulen schulen sollten |
---|---|
Parallel title | Connections have to replace completions. PISA teaches what schools need to learn |
Author |
Herrmann, Ulrich ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 278-281 ![]() |
Document | full text (992 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Selbstkonzept; Selbstverantwortung; Schulreform; Schulsystem; Übergang; Schulabschluss; Berufsausbildung; Schlüsselqualifikation; Studium; Schulabgänger; PISA <Programme for International Student Assessment>; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Reichen die in der Schule erworbenen Kenntnisse und Fertigkeiten für den "Weg ins Leben" aus? Oder begnügt sich die Schule mit dem Blick auf das Ende der Schulzeit? Ist z.B. die Bereitschaft entwickelt worden, Verantwortung zu übernehmen? Geben Abschlüsse Hinweise auf mögliche Anschlüsse? (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Are the skills and knowledge acquired in school sufficient for the "road to life"? Or is school content with focusing on the end of formal schooling? Has, for example, the willingness been developed to take responsibility? Do the formal completions provide hints for possible connections? (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.11.2023 |
Citation | Herrmann, Ulrich: Anschlüsse müssen Abschlüsse ersetzen. PISA lehrt, was Schulen schulen sollten - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 278-281 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275150 - DOI: 10.25656/01:27515 |