search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
PISA und die Grundschule. Interpretation der Befunde und mögliche Konsequenzen
Parallel titlePISA and elementary education. Analysis of data and possible consequences
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 300-317 ZDB
Document  (21.655 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Aus den PISA-Studien lassen sich etliche Hinweise auf Einflussfaktoren ableiten, an denen Bemühungen zur Stärkung der Leistungen und zum Abbau der (hohen) sozialen Selektivität ansetzen können. Diese beziehen sich auf gesellschaftliche, systemische, schulische und unterrichtliche Aspekte. Sie sind z.T. kurzfristig realisierbar. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The PISA-studies allow to extract influencing factors which may be used to support efforts to increase achievement and to decrease (high) social selectivity. These refer to societal, systemic school-specific, and instructional aspects. These are in part to be realized in the short run. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.11.2023
CitationFaust, Gabriele: PISA und die Grundschule. Interpretation der Befunde und mögliche Konsequenzen - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 300-317 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275195 - DOI: 10.25656/01:27519
export files

share content at social platforms