details
Original Title |
PISA und die Grundschule. Interpretation der Befunde und mögliche Konsequenzen |
---|---|
Parallel title | PISA and elementary education. Analysis of data and possible consequences |
Author |
Faust, Gabriele ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 300-317 ![]() |
Document | full text (21.655 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Chancengleichheit; Leistungssteigerung; Pädagogische Diagnostik; Soziale Integration; Vorschule; Schulanfang; Schulsystem; Schulübergang; Schuldauer; Grundschule; Sekundarbereich; Lehrer; Schüler; Schulversagen; Schülerleistung; Sitzen bleiben; Unterrichtsgestaltung; Leseförderung; Alter; Leistung; PISA <Programme for International Student Assessment>; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Aus den PISA-Studien lassen sich etliche Hinweise auf Einflussfaktoren ableiten, an denen Bemühungen zur Stärkung der Leistungen und zum Abbau der (hohen) sozialen Selektivität ansetzen können. Diese beziehen sich auf gesellschaftliche, systemische, schulische und unterrichtliche Aspekte. Sie sind z.T. kurzfristig realisierbar. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The PISA-studies allow to extract influencing factors which may be used to support efforts to increase achievement and to decrease (high) social selectivity. These refer to societal, systemic school-specific, and instructional aspects. These are in part to be realized in the short run. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.11.2023 |
Citation | Faust, Gabriele: PISA und die Grundschule. Interpretation der Befunde und mögliche Konsequenzen - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 300-317 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275195 - DOI: 10.25656/01:27519 |