search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Jugendliche im Fremd- und Selbstbild. Sichtweisen von Pädagogen im Spiegel der Jugendforschung
Parallel titleDifferent perceptions of youth. Negative images of youth in comparison to the Youth Survey of the German Youth Institute
Authors
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 369-380 ZDB
Document  (6.733 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Wenn Pädagogen sich über Jugendliche äußern, überwiegen meist problematisierende Trendaussagen. Im Vergleich mit Aussagen von Jugendlichen (aus einer repräsentativen Jugendstudie) zeigen sich jedoch markante Unterschiede. Die Wahrnehmung, Thematisierung und Reflexion solcher Differenzen kann den Dialog mit Jugendlichen erweitern und vertiefen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):When educationists talk about youth, they often do so in the form of problematicizing predictions. When compared with statements of youth (cp. the representative youth study) marked differences may be identified. The perception, thematization, and reflexion of such differences may stimulate and further the dialogue with youth. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.11.2023
CitationGaiser, Wolfgang; Rijke, Johann de: Jugendliche im Fremd- und Selbstbild. Sichtweisen von Pädagogen im Spiegel der Jugendforschung - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 369-380 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275244 - DOI: 10.25656/01:27524
export files

share content at social platforms