details
Original Title |
Leistungsheterogenität und Gymnasium. Über eine Variante zur aktuellen Diskussion |
---|---|
Parallel title | Heterogeneity in student performance and the Gymnasium - a variant of the current debate |
Author |
Flitner, Wilhelm ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 485-486 ![]() |
Document | full text (1.753 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Gymnasium; Schüler; Schülerleistung; Differenzierender Unterricht; Heterogenität; Leistung; Deutschland |
sub-discipline | History of Education Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Mit diesem Dokument aus dem Jahre 1965 wird an einen Ansatz erinnert, der schon damals die Unterschiedlichkeit der Köpfe auch in den Gymnasien mit pädagogischer Verantwortlichkeit in den Blick nehmen wollte. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | With this document dated 1965, an approach is designated demonstrating that the focus on "difference" in intellectual performance and the corresponding pedagogic responsibility is not a new aspect of the debate. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.11.2023 |
Citation | Flitner, Wilhelm: Leistungsheterogenität und Gymnasium. Über eine Variante zur aktuellen Diskussion - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 485-486 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275324 - DOI: 10.25656/01:27532 |