search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Leistungsheterogenität und Gymnasium. Über eine Variante zur aktuellen Diskussion
Parallel titleHeterogeneity in student performance and the Gymnasium - a variant of the current debate
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 485-486 ZDB
Document  (1.753 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Mit diesem Dokument aus dem Jahre 1965 wird an einen Ansatz erinnert, der schon damals die Unterschiedlichkeit der Köpfe auch in den Gymnasien mit pädagogischer Verantwortlichkeit in den Blick nehmen wollte. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):With this document dated 1965, an approach is designated demonstrating that the focus on "difference" in intellectual performance and the corresponding pedagogic responsibility is not a new aspect of the debate. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication14.11.2023
CitationFlitner, Wilhelm: Leistungsheterogenität und Gymnasium. Über eine Variante zur aktuellen Diskussion - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 485-486 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275324 - DOI: 10.25656/01:27532
export files

share content at social platforms