search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Selbstorganisation im Klassenraum? Zu den Begründungen offener Lernformen und ihrer Konzepte
Parallel titleSelf-organization in the classroom? Foundations of open forms of learning and its concepts
Author
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 1, S. 13-22 ZDB
Document  (9.021 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Autorin Beschäftigt sich mit folgenden Schwerpunkten: 1. Praktische Erfahrungen und empirische Befunde zu offenen Lernformen. 2. Verschiebungen in der Begründung offenen Unterrichts. 3. Abgeleitete pädagogische Probleme. 4. Konsequenzen für die Praxis. (DIPF/Sch.)
Abstract (English):Methodical proposals based on different aims and views of man are discussed under the key-word "open forms of learning". If these suppositions are clarified, the possibilities and the limits will become more evident. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication22.11.2023
CitationBoenicke, Rose: Selbstorganisation im Klassenraum? Zu den Begründungen offener Lernformen und ihrer Konzepte - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 1, S. 13-22 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275920 - DOI: 10.25656/01:27592
export files

share content at social platforms