search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Medienkompetenz und Fachdidaktik. Konzepte und Ansätze zu ihrer Vermittlung
Parallel titleMedia competency and subject specific didactics
Author
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 1, S. 66-73 ZDB
Document  (642 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Frage, auf welche Weise medienerzieherische Inhalte am sinnvollsten in den Unterricht zu integrieren sind, wird sehr unterschiedlich beantwortet. Im Gegensatz zum fächerverbindenden Unterricht oder projektorientierten Konzept wird hier eine enge Verknüpfung mit den Didaktiken der Unterrichtsfächer favorisiert. Sie könnte eine Chance sein, der Medienerziehung bei der Unterrichtsplanung der Lehrkräfte einen höheren Rang einzuräumen, um Kindern medienbezogenes Handlungswissen und übertragbares Strukturwissen zu vermitteln. (DIPF/ Orig.)
Abstract (English):The question of how media-educational content is best to be integrated into the curriculum has been answered very differently. In contrast to concepts preferring an inter-subject or project-oriented approach, a close link with the didactics of teaching subjects is favored by the author. Integrating media-education into the teaching routine could be a chance to increase its status by promoting media-specific and transferrable structural knowledge of students. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.11.2023
CitationMägdefrau, Jutta: Medienkompetenz und Fachdidaktik. Konzepte und Ansätze zu ihrer Vermittlung - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 1, S. 66-73 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275967 - DOI: 10.25656/01:27596
export files

share content at social platforms