details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-277000
DOI: 10.25656/01:27700; 10.53186/1031465
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-277000
DOI: 10.25656/01:27700; 10.53186/1031465
Title |
Literarische Spaziergänge im Deutschunterricht. Gegenstände, Arrangements, Begegnungsräume |
---|---|
Other contributors (e.g. editor) | Geneuss, Katrin [Hrsg.] ![]() ![]() ![]() |
Source | Darmstadt : wbg Academic 2023, 248 S. |
Document | full text (8.993 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Außerschulischer Lernort; Außerschulisches Lernen; Lehr-Lern-Planung; Deutschunterricht; Forschendes Lernen; Partizipation; Literatur; Spaziergang; Literaturgeschichte; Kriminalliteratur; Lehrer; Evaluation; Unterrichtsentwurf; Fachdidaktik; Hörspiel; Literarisches Motiv; Primarbereich; Sekundarbereich; Sekundarstufe II; Lehrerbildung; Schulpraxis; Literarisches Leben; Literaturunterricht; Exkursion; Stadterkundung; Raum; Regionalgeschichte; Studium; Hochschuldidaktik; Didaktisches Material; Umwelterfahrung; Sachunterricht; Lessing, Gotthold Ephraim; Mann, Thomas; Koblenz; Berlin; Halle <Saale>; Lübeck; München |
sub-discipline | Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
ISBN | 978-3-534-40801-6; 978-3-534-40800-9; 9783534408016; 9783534408009 |
Language | German |
Year of creation | 2023 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Literarische Spaziergänge regen an und klären auf. Sie können lustvoll, lehrreich und vielseitig sein und gestalten sich in unterschiedlichsten Ausprägungen: Als physische Spaziergänge durch einen Naturraum oder ein Stadtviertel ebenso wie als hybride Schnitzeljagden, als Spiele oder als von einer App geleitete Audio-Walks. Gemeinsam ist all diesen Formaten der Bezug zur Literatur und das Moment der Bewegung. Als schulisches und außerschulisches Lehr-Lern-Arrangement regen zur Partizipation an und sind interaktiv. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Literary walks stimulate and enlighten. They can be fun, educational, and versatile, and come in a variety of forms: As physical walks through a natural space or a neighborhood as well as hybrid scavenger hunts, games, or audio walks guided by an app. Common to all these formats is the reference to literature and the moment of movement. As in-school and out-of-school teaching-learning arrangements, they encourage participation and are interactive. (DIPF/Orig.) |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 17.11.2023 |
Citation | Geneuss, Katrin [Hrsg.]; Hoiß, Christian [Hrsg.]: Literarische Spaziergänge im Deutschunterricht. Gegenstände, Arrangements, Begegnungsräume. Darmstadt : wbg Academic 2023, 248 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-277000 - DOI: 10.25656/01:27700; 10.53186/1031465 |