search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Digitale Essgeschichten. Forschendes Lernen im Virtuellen Austausch
Parallel titleDigital food stories. Inquiry-based learning in virtual exchange
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 4, S. 28-46 ZDB
Document  (2.597 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Ernährungs- und Verbraucherbildung (EVB) kann wichtige Beiträge zur Agenda 2030 leisten. Der Beitrag stellt ein hierzu entwickeltes fachdidaktisches Konzept vor, bei dem drei theoretische Ansätze (Forschendes Lernen, Virtueller Austausch, Digital Storytelling) verbunden werden, um Lehramtsstudierende zur Reflexion ihres Essalltags anzuregen. Exemplarisch wird dargelegt, wie Studierende der TU Berlin Erkenntnisse aus der Analyse ihres Essalltags zum Austausch mit Studierenden im Globen Süden nutzen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Nutrition and consumer education can make important contributions to the 2030 Agenda for Sustainable Development. This paper presents a didactic concept developed for this purpose, combining three approaches (inquiry-based learning, Virtual Exchange, Digital Storytelling) for encouraging students to reflect on their everyday eating patterns. An example shows how students at TU Berlin use their analysis insights for exchanging with students in the Global South. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication19.12.2023
CitationBartsch, Silke; Müller, Heike: Digitale Essgeschichten. Forschendes Lernen im Virtuellen Austausch - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 4, S. 28-46 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-281544 - DOI: 10.25656/01:28154; 10.3224/hibifo.v9i4.03
export files

share content at social platforms