details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292407
DOI: 10.25656/01:29240; 10.3224/hibifo.v10i1.05
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292407
DOI: 10.25656/01:29240; 10.3224/hibifo.v10i1.05
Original Title |
Professionalisierung für die Ernährungspraxis. Inanspruchnahme und Durchführungsrahmen in der Grundschule |
---|---|
Parallel title | Professional training in nutrition education. Participants and implementation framework in primary school |
Authors |
Oliva Guzmán, Renán A.;
Schröder, Ines;
Dohnke, Birte ![]() ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 1, S. 64-81 ![]() |
Document | full text (1.755 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Ernährung; Ernährungserziehung; Professionalisierung; Grundschule; Fortbildung; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Adult Education / Further Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Non-formale Fortbildungsangebote für die Ernährungspraxis werden zunehmend angeboten und in Anspruch genommen. In der vorliegenden Untersuchung wurden die Teilnehmenden eines bundesweiten Fortbildungsangebots, die Ernährungspraxis in der Grundschule aufgreifen möchten, hinsichtlich ihrer Qualifikation und Kompetenzen sowie den jeweiligen Rahmenbedingungen ihrer Tätigkeit in der Grundschule untersucht. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Non-formal professional training opportunities in nutrition education are increasingly being offered and taken up. The present study examined the participants in a nationwide non-formal training in nutrition education, who are interested in taking up nutritional education into primary schools, with regard to their qualifications, competencies and implementation framework. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2021 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.03.2024 |
Citation | Oliva Guzmán, Renán A.; Schröder, Ines; Dohnke, Birte; Lührmann, Petra: Professionalisierung für die Ernährungspraxis. Inanspruchnahme und Durchführungsrahmen in der Grundschule - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 1, S. 64-81 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292407 - DOI: 10.25656/01:29240; 10.3224/hibifo.v10i1.05 |