search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Professionalisierung für die Ernährungspraxis. Inanspruchnahme und Durchführungsrahmen in der Grundschule
Parallel titleProfessional training in nutrition education. Participants and implementation framework in primary school
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 1, S. 64-81 ZDB
Document  (1.755 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Non-formale Fortbildungsangebote für die Ernährungspraxis werden zunehmend angeboten und in Anspruch genommen. In der vorliegenden Untersuchung wurden die Teilnehmenden eines bundesweiten Fortbildungsangebots, die Ernährungspraxis in der Grundschule aufgreifen möchten, hinsichtlich ihrer Qualifikation und Kompetenzen sowie den jeweiligen Rahmenbedingungen ihrer Tätigkeit in der Grundschule untersucht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Non-formal professional training opportunities in nutrition education are increasingly being offered and taken up. The present study examined the participants in a nationwide non-formal training in nutrition education, who are interested in taking up nutritional education into primary schools, with regard to their qualifications, competencies and implementation framework. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.03.2024
CitationOliva Guzmán, Renán A.; Schröder, Ines; Dohnke, Birte; Lührmann, Petra: Professionalisierung für die Ernährungspraxis. Inanspruchnahme und Durchführungsrahmen in der Grundschule - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 1, S. 64-81 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292407 - DOI: 10.25656/01:29240; 10.3224/hibifo.v10i1.05
export files

share content at social platforms