search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schulverpflegung im Spannungsfeld von Messen und Maßhalten. Einfach günstig versus nachhaltig modern
Parallel titleSchool catering in the area of tension between measuring and moderation. Simply low-priced versus sustainably modern
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 1, S. 96-111 ZDB
Document  (284 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Schulverpflegung – ein (vernachlässigbarer) Teil des schulischen Alltags oder doch ein wichtiger Faktor der formalen Ernährungsbildung? Mithilfe einer Mixed Methods Untersuchung werden Möglichkeiten aktiver Partizipation seitens der Schulgemeinschaft im Gestaltungsprozess der Schulverpflegung aufgezeigt; Spannungsfelder in den Bereichen Genuss und Geschmack, Wirtschaftlichkeit, Nachhaltigkeit und Gesundheit werden erläutert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):School meals – an (inconsequential) part of the school day, or an important component of formal nutrition education? A Mixed Methods study explored ways in which the school community can actively participate in the formation process of school catering. Potentially conflicting priorities of enjoyment and taste, economy, sustainability, and health are elucidated. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.03.2024
CitationKerschbaumer, Rebecca; Murko, Marie-Theres; Stauber, Eva; Keßler, Ute; Angele, Claudia M.: Schulverpflegung im Spannungsfeld von Messen und Maßhalten. Einfach günstig versus nachhaltig modern - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 1, S. 96-111 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292424 - DOI: 10.25656/01:29242; 10.3224/hibifo.v10i1.07
export files

share content at social platforms