search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Nachhaltige Ernährung durch Partizipation (mit)gestalten – Instrumente zur Unterstützung eines Transformationsprozesses
Parallel titleShaping sustainable nutrition through participation – instruments to support a transformation process
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 30-47 ZDB
Document  (476 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die „regional-saisonale Bio-Abokiste“ als exemplarisches Prinzip didaktischer Überlegungen kann langfristig „Bottom-up“ einen schulischen Transformationsprozess initiieren, in dem sich Lehrende und Lernende mit der Komplexität nachhaltiger Ernährung auseinandersetzen. Veränderte Präkonzepte, erfahrene Selbstwirksamkeit sowie erfolgreiche Partizipation verändern das Setting Schule und seine Ernährungsumgebungen nachhaltig. Unterstützungsinstrumente sind Teil einer Gelingensbedingung, diese (mit) zu gestalten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The “regional-seasonal organic subscription box” is an exemplary principle of didactic considerations that can initiate a long-term “bottom-up” school transformation process in which teachers and learners deal with the complexity of sustainable nutrition. Modified preconcepts, experienced self-efficacy, and successful participation change the school setting and its nutritional environment sustainably. Support tools are part of a condition for success in (co)shaping this. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.03.2024
CitationGrundmann, Stephanie; Schulz-Greve, Sabine; Groth, Karin; Klatt, Christiane; Langen, Nina; Heindl, Ines: Nachhaltige Ernährung durch Partizipation (mit)gestalten – Instrumente zur Unterstützung eines Transformationsprozesses - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 30-47 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292451 - DOI: 10.25656/01:29245; 10.3224/hibifo.v10i2.02
export files

share content at social platforms