search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Erwerb von Kompetenzen in Ernährungsgeragogik mit MOOCs auf der Lernplattform iMooX
Parallel titleAcquisition of competencies in nutritional geragogy with MOOCs on the learning platform iMooX
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 92-103 ZDB
Document  (387 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Zukunftsorientiert werden an der Pädagogischen Hochschule Steiermark fachdidaktische Methoden für den Erwerb von Kompetenzen in Ernährungsgeragogik entwickelt. Diese Inhalte zur Ernährung im Alter stehen für Lehrende als Aus- und Fortbildung für den Fachbereich Ernährung in der Berufsbildung orts- und zeitungebunden als MOOCs auf der Lernplattform iMooX zum Selbststudium zur Verfügung. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The University of Teacher Education Styria is developing future-orientated subject didactic methods for the acquisition of competencies in nutritional geragogy. The content about nutrition in the elderly can be used as teachers’ initial and continuing education in the field of vocational nutrition education on the iMooX learning platform and provided to them in the form of MOOCs for self-study, regardless of location and time. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.03.2024
CitationPleyer, Brigitte: Erwerb von Kompetenzen in Ernährungsgeragogik mit MOOCs auf der Lernplattform iMooX - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 92-103 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292490 - DOI: 10.25656/01:29249; 10.3224/hibifo.v10i2.06
export files

share content at social platforms