details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292504
DOI: 10.25656/01:29250; 10.3224/hibifo.v10i2.07
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292504
DOI: 10.25656/01:29250; 10.3224/hibifo.v10i2.07
Original Title |
Verantwortung für das eigene Lernen im Selbststudium |
---|---|
Parallel title | Responsibility for one's learning in self-study |
Authors |
Mutz, Brigitte ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 104-119 ![]() |
Document | full text (392 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Lernen; Selbststudium; Eigenverantwortung; Wissenstransfer; Lernprozess; Student; Selbstständiges Lernen; Lernkultur; Hochschule; Wissensgenerierung; Interview; Empirische Untersuchung; Österreich |
sub-discipline | Empirical Educational Research Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der vorliegende Artikel beschäftigt sich mit dem Zusammenhang zwischen Wissenstransfer und Selbststudium bzw. eigenverantwortlichem Arbeiten und Lernen mit Unterstützung durch Lerntechnologien. Gegenstand der empirischen Studie bilden qualitative Erhebungen bei Bachelorstudierenden des Fachbereichs Ernährung an der Pädagogischen Hochschule Wien. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This article deals with the connection between knowledge transfer and self-study or independent work and learning supported by learning technologies. The subject of the empirical study is a qualitative survey of bachelor students of the nutrition department at the Vienna University of Teacher Education. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2021 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 27.03.2024 |
Citation | Mutz, Brigitte; Pahr-Gold, Petra: Verantwortung für das eigene Lernen im Selbststudium - In: Haushalt in Bildung & Forschung 10 (2021) 2, S. 104-119 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-292504 - DOI: 10.25656/01:29250; 10.3224/hibifo.v10i2.07 |