search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Lerntherapie im sozialen und emotionalen Bereich
Parallel titleLearning-therapy for social and emotional learning problems
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 10 (1982) 3, S. 252-259 ZDB
Document  (388 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das Konzept der Lerntherapie als eines integrierten, sowohl pädagogische als auch psychotherapeutische Anteile enthaltenden Ansatzes wird auf sozial-emotionale Lernstörungen angewandt und die dabei auftretenden, speziellen Problemstellungen diskutiert: Einerseits stellen die diesbezüglichen Lernziele einen integralen Bestandteil schulischer Lernzielkataloge dar; andererseits gehören Interventionen in diesem Bereich zu den genuin therapeutischen Anliegen. Als Beispiel wird die Entwicklung einer Skala zur Erfassung aufgabenfremder Kognitionen bei Prüfungen und die auf dem Konzept aufbauende Therapie besonders belasteter Schüler beschrieben. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Learning-therapy as a new approach, integrating educational as well as therapeutic forms of intervention, is applied to social and emotional learning-problems and the difficulties resulting therefrom are discussed. To illustrate the approach, the development of a scale for the measurement of task-irrelevant cognitions and therapeutic intervention on a sample of highly disturbed children is discribed.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.05.2024
CitationRollett, Brigitte: Lerntherapie im sozialen und emotionalen Bereich - In: Unterrichtswissenschaft 10 (1982) 3, S. 252-259 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-294937 - DOI: 10.25656/01:29493
export files

share content at social platforms