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Original Title
Lehr-Lern-Forschung als Erforschung von Interdependenzen in Lehrer-Schüler-Systemen
Parallel titleTeacher-pupil Systems in teaching-leanring-research
Authors
SourceUnterrichtswissenschaft 11 (1983) 4, S. 396-405 ZDB
Document  (480 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Lehr-Lern-Forschung beschäftigt sich traditionell mit den kognitiven Prozessen schulischen Lernens. Parallel dazu besteht ein Forschungszweig, der die sozialen Bezüge unterrichtlichen Geschehens untersucht. Im vorliegenden Beitrag wird die Notwendigkeit einer Verknüpfung kognitiver und sozialer Variablen betont. Auf dem Hintergrund systemtheoretischer Annahmen werden anhand von Beispielen aus der Unterrichtsforschung Überlegungen angestellt, wie sich die Vernetzung der Variablen möglicherweise auswirkt und wie die Methodologie solcher Untersuchungen aussehen müßte.
Abstract (English):Teaching-learning-research is preoccupied with cognitive processes of learning in classrooms. Social relations in schools are investigated separately. This paper concentrates on the necessity to connect cognitive and social-emotional variables. Based on a Systems approach suggestions are discussed concerning the effects of a network conception of variables in educational research and its methodological implications.
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Date of publication24.05.2024
CitationBrunner, Ewald Johannes; Huber, Günter L.: Lehr-Lern-Forschung als Erforschung von Interdependenzen in Lehrer-Schüler-Systemen - In: Unterrichtswissenschaft 11 (1983) 4, S. 396-405 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-295313 - DOI: 10.25656/01:29531
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