search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die Konstruktion valider Lernaufgaben
Parallel titleThe construction of content valid tasks
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 13 (1985) 2, S. 149-168 ZDB
Document  (952 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Begriff „Lernaufgabe“ wird definiert und das Problem der Validität von Lernaufgaben diskutiert. Mehr noch als für Überprüfungsaufgaben gilt für Lernaufgaben, daß für sie die Kontentvalidität oft nicht hinreichend und manchmal nicht notwendig ist. Eine spezielle Form von empirischer Kontentvalidität für Lernaufgaben wird als Aggregierungsvalidität definiert. Für spezielle Lehrziele kann die Kontentvalidität bis zu einem gewissen Maße als hinreichend für die Konstruktion von Lernaufgaben angesehen werden. Daher wird ein empirisch evaluiertes Verfahren "Plana" zur Konstruktion kontentvalider Lern- und Überprüfungsaufgaben für spezielle Lehrziele vorgeschlagen und für Allgemeine Lehrziele eine heuristische Vorgehensweise für die Konstruktion aggregierungsvalider Lern- und Überprüfungsaufgaben. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The concept of instructional tasks will have be defined and the problem of the validity of such tasks will be discussed. An empirically evaluated procedure will be presented which allows the construction of content valid instructional tasks for specific instructional objectives. In addition a heuristic procedure for the construction of empirically valid instructional tasks for general instructional objectives will be suggested. The concept of instructional tasks will have be defined and the problem of the validity of such tasks will be discussed. An empirically evaluated procedure will be presented which allows the construction of content valid instructional tasks for specific instructional objectives. In addition a heuristic procedure for the construction of empirically valid instructional tasks for general instructional objectives will be suggested.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.06.2024
CitationSchott, Franz: Die Konstruktion valider Lernaufgaben - In: Unterrichtswissenschaft 13 (1985) 2, S. 149-168 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-295706 - DOI: 10.25656/01:29570
export files

share content at social platforms