search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Problemlösen im Fach Betriebswirtschaftslehre im Anfängerunterricht an Wirtschaftsschulen
Parallel titleProblem solving in business administration classrooms for beginners
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 18 (1990) 4, S. 338-352 ZDB
Document  (774 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Anhand eines fachbezogenen Problemlöseschemas wird gezeigt, daß es möglich zu sein scheint, Lehrerstudenten prozedurales Wissen so zu vermitteln, daß sie bessere Problemlösungen erreichen als eine entsprechend ausgesuchte Kontrollgruppe. Wenn sich diese Ergebnisse bestätigen lassen, dann wäre hier ein Ansatz gefunden, das Lehrertraining effektiver zu gestalten und in einem weiteren Schritt für die von diesen Lehrern ausgebildeten Schüler bessere Lernleistungen zu erreichen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):By means of a content-oriented problem solving schema, it is shown that student teachers can learn to handle effectively procedural knowledge. If these results are validated there is a chance to strengthen the teacher training with regard to a more effective teaching. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.06.2025
CitationDubs, Rolf: Problemlösen im Fach Betriebswirtschaftslehre im Anfängerunterricht an Wirtschaftsschulen - In: Unterrichtswissenschaft 18 (1990) 4, S. 338-352 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-296879 - DOI: 10.25656/01:29687
export files

share content at social platforms