details
Original Title |
Problemlösen im Fach Betriebswirtschaftslehre im Anfängerunterricht an Wirtschaftsschulen |
---|---|
Parallel title | Problem solving in business administration classrooms for beginners |
Author |
Dubs, Rolf ![]() |
Source | Unterrichtswissenschaft 18 (1990) 4, S. 338-352 ![]() |
Document | full text (774 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Problemlösen; Anfangsunterricht; Wirtschaftsschule; Betriebswirtschaftslehre; Berufsbildung |
sub-discipline | Vocational Education and Training Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1990 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Anhand eines fachbezogenen Problemlöseschemas wird gezeigt, daß es möglich zu sein scheint, Lehrerstudenten prozedurales Wissen so zu vermitteln, daß sie bessere Problemlösungen erreichen als eine entsprechend ausgesuchte Kontrollgruppe. Wenn sich diese Ergebnisse bestätigen lassen, dann wäre hier ein Ansatz gefunden, das Lehrertraining effektiver zu gestalten und in einem weiteren Schritt für die von diesen Lehrern ausgebildeten Schüler bessere Lernleistungen zu erreichen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | By means of a content-oriented problem solving schema, it is shown that student teachers can learn to handle effectively procedural knowledge. If these results are validated there is a chance to strengthen the teacher training with regard to a more effective teaching. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1990 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.06.2025 |
Citation | Dubs, Rolf: Problemlösen im Fach Betriebswirtschaftslehre im Anfängerunterricht an Wirtschaftsschulen - In: Unterrichtswissenschaft 18 (1990) 4, S. 338-352 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-296879 - DOI: 10.25656/01:29687 |