search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zur Demaskierung des Zwangs bei gehemmten Rebell:innen. Zwangsphänomene als Hidden Topic der Pädagogik bei Verhaltensstörungen
Parallel titleTo unmask compulsion in inhibited rebels. Compulsive phenomena as a hidden topic in educational science of emotional and behavioral disorders
Authors
SourceEmotionale und soziale Entwicklung in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen : ESE 6 (2024) 6, S. 92-108 ZDB
Document  (795 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISBN978-3-7815-6103-8; 978-3-7815-2648-8; 9783781561038; 9783781526488
ISSN2629-0170; 2941-1998; 26290170; 29411998
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Artikel beleuchtet Zwang als vernachlässigtes Thema in der Pädagogik bei Verhaltensstörungen. Es wird die Notwendigkeit eines tieferen Verständnisses und spezifischer Interventionen im sonderpädagogischen Kontext dargelegt. Anhand einer Fallstudie und psychoanalytischen Ansätzen werden die komplexen Dynamiken von Zwangsstörungen und deren Auswirkungen auf die Entwicklung und das soziale Umfeld von betroffenen Kindern und Jugendlichen untersucht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article sheds light on compulsion as a neglected topic in the field of pedagogy concerning behavioral disorders. It articulates the need for a deeper understanding and specific interventions within special education. Through a case study and psychoanalytic approaches, the intricate dynamics of compulsive disorders and their impacts on the development and social milieu of affected children and adolescents are explored. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication06.06.2024
CitationLangnickel, Robert; Link, Pierre-Carl: Zur Demaskierung des Zwangs bei gehemmten Rebell:innen. Zwangsphänomene als Hidden Topic der Pädagogik bei Verhaltensstörungen - In: Emotionale und soziale Entwicklung in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen : ESE 6 (2024) 6, S. 92-108 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-300404 - DOI: 10.25656/01:30040; 10.35468/6103-06
export files

share content at social platforms