search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Be aware of diversity and deal with it – Lernen aus Dilemmata
Parallel titleBe aware of diversity and deal with it – Learning from dilemmas
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 2, S. 61-70 ZDB
Document  (233 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dilemma-Diskussionen bringen im Unterricht vielerlei Diversitätsaspekte zum Vorschein. Einerseits zeigen sie die Diversität moralischer Ideale und Überzeugungen und ihre Ko-Konstruktion in unterschiedlichen Lebenswelten, andererseits trainieren sie gleichzeitig den Umgang mit Diversität. Voraussetzung dafür ist eine für die Versuchsgruppe geeignete Dilemma-Geschichte und die Einhaltung von Diskussionsregeln. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Dilemma discussions bring out many aspects of diversity in the classroom. On the one hand, they show the diversities of moral ideals and convictions and their co-construction in different lifeworlds; on the other hand, they simultaneously train how to deal with diversity. The prerequisite for this is a dilemma story suitable for the experimental group and adherence to discussion rules. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.07.2024
CitationAngele, Claudia; Leitner, Gabriela; Kuld, Lothar: Be aware of diversity and deal with it – Lernen aus Dilemmata - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 2, S. 61-70 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-301536 - DOI: 10.25656/01:30153; 10.3224/hibifo.v11i2.05
export files

share content at social platforms