details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-301536
DOI: 10.25656/01:30153; 10.3224/hibifo.v11i2.05
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-301536
DOI: 10.25656/01:30153; 10.3224/hibifo.v11i2.05
Original Title |
Be aware of diversity and deal with it – Lernen aus Dilemmata |
---|---|
Parallel title | Be aware of diversity and deal with it – Learning from dilemmas |
Authors |
Angele, Claudia ![]() ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 2, S. 61-70 ![]() |
Document | full text (233 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Vielfalt; Heterogenität; Dilemma; Moralisches Urteil; Moral; Ambiguität; Unterricht; Ernährungserziehung; Konsumerziehung; Unterrichtsgespräch |
sub-discipline | Teaching Didactics Philosophy of Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Dilemma-Diskussionen bringen im Unterricht vielerlei Diversitätsaspekte zum Vorschein. Einerseits zeigen sie die Diversität moralischer Ideale und Überzeugungen und ihre Ko-Konstruktion in unterschiedlichen Lebenswelten, andererseits trainieren sie gleichzeitig den Umgang mit Diversität. Voraussetzung dafür ist eine für die Versuchsgruppe geeignete Dilemma-Geschichte und die Einhaltung von Diskussionsregeln. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Dilemma discussions bring out many aspects of diversity in the classroom. On the one hand, they show the diversities of moral ideals and convictions and their co-construction in different lifeworlds; on the other hand, they simultaneously train how to deal with diversity. The prerequisite for this is a dilemma story suitable for the experimental group and adherence to discussion rules. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.07.2024 |
Citation | Angele, Claudia; Leitner, Gabriela; Kuld, Lothar: Be aware of diversity and deal with it – Lernen aus Dilemmata - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 2, S. 61-70 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-301536 - DOI: 10.25656/01:30153; 10.3224/hibifo.v11i2.05 |