search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Kompetenzerwerb und Lebensführung im Kontext von Diversität. Befähigung sichern – Lernen ermöglichen
Parallel titleCompetence acquisition and conduct of life in the context of diversity. Ensuring empowerment – facilitating learning
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 2, S. 107-121 ZDB
Document  (367 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Diversität wird meist an Eigenschaften von Personen festgemacht. Nachfolgend soll aufgezeigt werden, dass eine Fokussierung auf die Vielfalt von Kompetenzen (Können, Wissen, Wollen) ein konstruktiverer Umgang zum Verstehen von Heterogenität sein könnte. Anhand der Bildungsziele wird aufgezeigt, wie Lehrpersonen die Diversität in ihrer Schule anerkennen und dabei konsequent die Befähigung aller Schülerinnen und Schüler unterstützen können. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Diversity is often defined in terms of individual characteristics. In the following, it will be shown that a focus on the diversities of competencies (capability, knowledge, volition) could be a more constructive approach to understanding heterogeneity. Educational objectives will be used to show how teachers can recognize diversity in their schools and consistently support the empowerment of all students. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.07.2024
CitationHollenweger Haskell, Judith: Kompetenzerwerb und Lebensführung im Kontext von Diversität. Befähigung sichern – Lernen ermöglichen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 2, S. 107-121 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-301576 - DOI: 10.25656/01:30157; 10.3224/hibifo.v11i2.09
export files

share content at social platforms