details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-301576
DOI: 10.25656/01:30157; 10.3224/hibifo.v11i2.09
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-301576
DOI: 10.25656/01:30157; 10.3224/hibifo.v11i2.09
Original Title |
Kompetenzerwerb und Lebensführung im Kontext von Diversität. Befähigung sichern – Lernen ermöglichen |
---|---|
Parallel title | Competence acquisition and conduct of life in the context of diversity. Ensuring empowerment – facilitating learning |
Author |
Hollenweger Haskell, Judith ![]() ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 2, S. 107-121 ![]() |
Document | full text (367 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Lebensführung; Vielfalt; Heterogenität; Kompetenz; Kompetenzerwerb; Lernen; Bildungsziel; Schüler; Schule; Volksschule; Lehrplan; Unterricht; Schweiz |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Diversität wird meist an Eigenschaften von Personen festgemacht. Nachfolgend soll aufgezeigt werden, dass eine Fokussierung auf die Vielfalt von Kompetenzen (Können, Wissen, Wollen) ein konstruktiverer Umgang zum Verstehen von Heterogenität sein könnte. Anhand der Bildungsziele wird aufgezeigt, wie Lehrpersonen die Diversität in ihrer Schule anerkennen und dabei konsequent die Befähigung aller Schülerinnen und Schüler unterstützen können. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Diversity is often defined in terms of individual characteristics. In the following, it will be shown that a focus on the diversities of competencies (capability, knowledge, volition) could be a more constructive approach to understanding heterogeneity. Educational objectives will be used to show how teachers can recognize diversity in their schools and consistently support the empowerment of all students. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.07.2024 |
Citation | Hollenweger Haskell, Judith: Kompetenzerwerb und Lebensführung im Kontext von Diversität. Befähigung sichern – Lernen ermöglichen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 2, S. 107-121 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-301576 - DOI: 10.25656/01:30157; 10.3224/hibifo.v11i2.09 |