search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Gesamtschule - kein Thema in der Lehrerbildung. Über die Vernachlässigung eines Innovationspotentials
Parallel title"Gesamtschule" (comprehensive school) - no topic in teacher-education? On the neglection of an innovative potential
Author
SourceDie Deutsche Schule 89 (1997) 1, S. 106-115 ZDB
Document  (531 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In beiden Phasen der Lehrerbildung spielt die Gesamtschule kaum (noch) eine Rolle: weder als Thema der Lehrveranstaltungen, noch als Ort der Praktika und der Ausbildung. Die Hochschulen scheinen sich als Partner der (strukturellen) Schulreform verabschiedet zu haben. Dem könnte mit Maßnahmen abgeholfen werden, die sicherstellen, daß die Gesamtschule wieder zu einem zentralen Gegenstand der Professionalisierung wird. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In both phases of teacher-training the "Gesamtschule" has lost weight of influence: it is not important, neither as a theme of seminars or lectures nor as a place of practical studies. The universities seem to have taken their leave from any structural school reform. This might be changed by measures ensuring that the "Gesamtschule" will become again a central object of professionalisation. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.12.2025
CitationKöpke, Andreas: Gesamtschule - kein Thema in der Lehrerbildung. Über die Vernachlässigung eines Innovationspotentials - In: Die Deutsche Schule 89 (1997) 1, S. 106-115 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-309986 - DOI: 10.25656/01:30998
export files

share content at social platforms