search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Forschen mit Videovignetten zur Erfassung digitaler Unterrichtskompetenzen im Berufsfeld Ernährung und Hauswirtschaft
Parallel titleResearch with video vignettes to measure digital teaching competencies in the vocational field of nutrition and home economics
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 3, S. 34-49 ZDB
Document  (265 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die digitale Transformation der Berufswelt und die sich wandelnden Kompetenzanforderungen an Auszubildende erfordern zusätzliche Unterrichtskompetenzen von Lehrkräften. Der Beforschung von Hochschulangeboten in der Lehrkräftebildung und -fortbildung hochschuldidaktischer Vermittlungsformate widmet sich dieser Beitrag. Es wird ein Konzept der Erfassung digitaler Unterrichtskompetenzen mit Videovignetten vorgestellt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The digital transformation of the vocational world and the changing competency requirements for apprentices demand additional teaching competencies from teachers. This article contributes to the research of university programs in teacher education. Measuring digital teaching competencies with video vignettes are part of the research design. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.09.2024
CitationMiesera, Susanne; Heinze, Lena; Nerdel, Claudia: Forschen mit Videovignetten zur Erfassung digitaler Unterrichtskompetenzen im Berufsfeld Ernährung und Hauswirtschaft - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 3, S. 34-49 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-314412 - DOI: 10.25656/01:31441; 10.3224/hibifo.v11i3.03
export files

share content at social platforms