details
Title |
Physikunterricht und materielle Bildung |
---|---|
Author |
Lind, Gunter ![]() |
Source | Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften : ZfDN 3 (1997) 1, S. 3-20 ![]() |
Document | full text (2.350 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungswert; Bildungsgeschichte; Allgemein bildende Schule; Gymnasium; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Bedeutung |
sub-discipline | Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2197-988X; 0949-1147; 2197988X; 09491147 |
Language | German |
Year of creation | 1997 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Diskussion um den Bildungswert wurde lange Zeit unter Gegenüberstellung von materialer und formaler Bildung geführt. Nachdem der formale Aspekt bereits dargestellt wurde (ZfDN 2/1, 1996) , widmet sich der vorliegende Aufsatz der materialen Bildung, genauer der Bedeutung, die der Vermittlung technisch-praktischer Kenntnisse im Physikunterricht der höheren Schulen zuerkannt wurde. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The discussion on the educational value of physics was for a long time carried out by contrasting formal and material education. The formal aspect has already been dealt with (ZfDN 2/1, 1996). In this article the history of material education is treated, specially the importance which was given to technical-practical knowledge in higher level physics instruction. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften : ZfDN Jahr: 1997 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 18.10.2024 |
Citation | Lind, Gunter: Physikunterricht und materielle Bildung - In: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften : ZfDN 3 (1997) 1, S. 3-20 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-314876 - DOI: 10.25656/01:31487 |