details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321165
DOI: 10.25656/01:32116; 10.3224/hibifo.v11i4.10
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321165
DOI: 10.25656/01:32116; 10.3224/hibifo.v11i4.10
Original Title |
Ein Mehrebenenmodell zur Erfassung professioneller Handlungskompetenz von Fachlehrpersonen der Ernährung |
---|---|
Parallel title | A multi-level model for recording the professional competence of nutrition teachers |
Authors |
Angele, Claudia ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 125-140 ![]() |
Document | full text (483 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Profession; Wissen; Handlungskompetenz; Fachdidaktik; Fachwissen; Ernährung; Lehrberuf; Unterricht; Modell |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/General Educational Topics |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Bei der Suche nach Zusammenhängen zwischen Professionalisierung, Unterrichtsqualität und Lernerfolgen werden auch spezielle Anforderungen an die Fachdidaktik eines Unterrichtsfachs sichtbar. Mit Hilfe eines Mehrebenenmodells werden Facetten fachspezifischer Besonderheiten des fachdidaktischen Wissens Ernährung zur Diskussion gestellt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Looking for connections between professionalization, teaching quality and learning success, subject-specific features of pedagogical content knowledge in nutrition become visible. A multi-level model focusses facets of subject didactics in nutrition education. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.12.2024 |
Citation | Angele, Claudia; Buchner, Ursula; Michenthaler, Johanna; Obermoser, Susanne; Salzmann-Schojer, Katharina: Ein Mehrebenenmodell zur Erfassung professioneller Handlungskompetenz von Fachlehrpersonen der Ernährung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 125-140 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321165 - DOI: 10.25656/01:32116; 10.3224/hibifo.v11i4.10 |