search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Ein Mehrebenenmodell zur Erfassung professioneller Handlungskompetenz von Fachlehrpersonen der Ernährung
Parallel titleA multi-level model for recording the professional competence of nutrition teachers
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 125-140 ZDB
Document  (483 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Bei der Suche nach Zusammenhängen zwischen Professionalisierung, Unterrichtsqualität und Lernerfolgen werden auch spezielle Anforderungen an die Fachdidaktik eines Unterrichtsfachs sichtbar. Mit Hilfe eines Mehrebenenmodells werden Facetten fachspezifischer Besonderheiten des fachdidaktischen Wissens Ernährung zur Diskussion gestellt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Looking for connections between professionalization, teaching quality and learning success, subject-specific features of pedagogical content knowledge in nutrition become visible. A multi-level model focusses facets of subject didactics in nutrition education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.12.2024
CitationAngele, Claudia; Buchner, Ursula; Michenthaler, Johanna; Obermoser, Susanne; Salzmann-Schojer, Katharina: Ein Mehrebenenmodell zur Erfassung professioneller Handlungskompetenz von Fachlehrpersonen der Ernährung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 125-140 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321165 - DOI: 10.25656/01:32116; 10.3224/hibifo.v11i4.10
export files

share content at social platforms