search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Gesellschaftliches Lernen im Kontext von Nachhaltigkeit. Fragen an ein interdisziplinäres Diskursfeld
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 47 (2024) 3, S. 10-13 ZDB
Document  (219 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Theoretische Explorationen zu einem gesellschaftlichen Lernen im Kontext von Nachhaltigkeit sind noch stark fragmentiert. Zentrale Fragen dahingehend, warum, wer und wie in einem gesellschaftlichen Lernen im Kontext von Nachhaltigkeit lernt, sind noch nicht ausreichend beantwortet. Der Beitrag versucht vor diesem Hintergrund eine Systematisierung von Fragen an ein interdisziplinäres Diskursfeld vorzunehmen. Dabei wird auch eine ungleichheitsbezogene Perspektive auf gesellschaftliche Transformationsprozesse angelegt, um einen Zugriff auf ein Nicht-Lernen im Nachhaltigkeitskontext zu bekommen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Theoretical explorations of societal learning in the context of sustainability are still very fragmented. Central questions as to why, who and how people learn in the context of sustainability have not yet been adequately answered. Against this background, the article attempts to systematize questions relating to an interdisciplinary field of discourse. It also takes an inequality-related perspective on social transformation processes in order to gain access to phenomena of not learning in the context of sustainability. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.02.2025
CitationSinger-Brodowski, Mandy: Gesellschaftliches Lernen im Kontext von Nachhaltigkeit. Fragen an ein interdisziplinäres Diskursfeld - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 47 (2024) 3, S. 10-13 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-324456 - DOI: 10.25656/01:32445; 10.31244/zep.2024.03.03
export files

share content at social platforms