details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-327878
DOI: 10.25656/01:32787; 10.3224/hibifo.v12i1.07
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-327878
DOI: 10.25656/01:32787; 10.3224/hibifo.v12i1.07
Original Title |
Multiprofessionelle Kooperation an berufsbildenden Schulen zur Umsetzung individueller Förderung |
---|---|
Parallel title | Multi-professional cooperation at vocational schools for the implementation of individual support |
Author | Vollmer, Simon |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 1, S. 93-112 ![]() |
Document | full text (381 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Kooperation; Berufsbildende Schule; Individuelle Förderung; Heterogenität; Integration; Inklusion; Diagnostik; Lehrer; Netzwerk |
sub-discipline | Special Education Vocational Education and Training |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2023 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | An berufsbildenden Schulen stehen komplexe inner- und außerschulische Unterstützungssysteme zur Verfügung, um die individuelle Förderung aller Lernenden umsetzen zu können. Lehrkräfte sollen hierfür mit unterschiedlichen Professionen (Schulsozialarbeit, -psychologie, kommunale & private Beratungsstellen) kooperieren. Es werden Idealmodelle multiprofessioneller Kooperation entwickelt, die empirisch überprüft werden sollen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | At vocational schools, complex support systems are available both within and outside the school to be able to implement individual support for all learners. Teachers should cooperate with different professions (school social work, school psychology, municipal and private counselling centres). Ideal models of multi-professional cooperation will be developed and empirically tested. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2023 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 17.03.2025 |
Citation | Vollmer, Simon: Multiprofessionelle Kooperation an berufsbildenden Schulen zur Umsetzung individueller Förderung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 1, S. 93-112 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-327878 - DOI: 10.25656/01:32787; 10.3224/hibifo.v12i1.07 |