search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Multiprofessionelle Kooperation an berufsbildenden Schulen zur Umsetzung individueller Förderung
Parallel titleMulti-professional cooperation at vocational schools for the implementation of individual support
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 1, S. 93-112 ZDB
Document  (381 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):An berufsbildenden Schulen stehen komplexe inner- und außerschulische Unterstützungssysteme zur Verfügung, um die individuelle Förderung aller Lernenden umsetzen zu können. Lehrkräfte sollen hierfür mit unterschiedlichen Professionen (Schulsozialarbeit, -psychologie, kommunale & private Beratungsstellen) kooperieren. Es werden Idealmodelle multiprofessioneller Kooperation entwickelt, die empirisch überprüft werden sollen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):At vocational schools, complex support systems are available both within and outside the school to be able to implement individual support for all learners. Teachers should cooperate with different professions (school social work, school psychology, municipal and private counselling centres). Ideal models of multi-professional cooperation will be developed and empirically tested. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication17.03.2025
CitationVollmer, Simon: Multiprofessionelle Kooperation an berufsbildenden Schulen zur Umsetzung individueller Förderung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 1, S. 93-112 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-327878 - DOI: 10.25656/01:32787; 10.3224/hibifo.v12i1.07
export files

share content at social platforms