search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Essen und Ernährung im Sachunterricht
Parallel titleEating and nutrition in general studies in primary education
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 2, S. 54-67 ZDB
Document  (370 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Ernährungsbildung ist derzeit nur unzureichend in der Primarstufe verankert, sie sollte es jedoch sein, damit Kinder Kompetenzen für die Alltagsbewältigung im Handlungsfeld Ernährung und somit zur Teilhabe an der Gesellschaft anbahnen können. Essen und Ernährung bieten sich als perspektivenvernetzender Themenbereich für den Sachunterricht an. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Nutrition education is currently insufficiently anchored at the primary level - but it should be so that children can develop competencies for coping with everyday life in the field of nutrition and thus for participating in society. Food and nutrition offer themselves as a perspective-networking topic area for the subject lessons. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.07.2025
CitationBigga, Regine: Essen und Ernährung im Sachunterricht - In: Haushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 2, S. 54-67 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-335299 - DOI: 10.25656/01:33529; 10.3224/hibifo.v12i2.05
export files

share content at social platforms