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Original Title
Förderung von Entscheidungskompetenzen im Kontext der Bildung für nachhaltige Entwicklung im Sachunterricht
Parallel titlePromotion of decision-making competencies in the context of education for sustainable development in elementary school science and social studies
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 2, S. 86-98 ZDB
Document  (405 KB)
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Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Förderung von Entscheidungskompetenzen kann zu einer Bildung für nachhaltige Entwicklung im Sachunterricht beitragen. In den Kompetenzmodellen der Bildung für nachhaltige Entwicklung werden Fähigkeiten des Entscheidens unterschiedlich beschrieben. Themen der Ernährungs- und Verbraucherbildung bieten eine Möglichkeit, ‚Entscheidung‘ in Sachunterricht einzubinden und damit ein Lernen über, für und durch Entscheiden zu ermöglichen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The promotion of decision-making skills can contribute to education for sustainable development in elementary school science and social education. In competency models of education for sustainable development, decision-making skills are described in different ways. Nutrition and consumer education offer a good opportunity to integrate ‘decision’ into science and social education and thus enable learning about, for and by decision-making. (DIPF/Orig.)
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Date of publication03.07.2025
CitationRieber, Viktoria: Förderung von Entscheidungskompetenzen im Kontext der Bildung für nachhaltige Entwicklung im Sachunterricht - In: Haushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 2, S. 86-98 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-335312 - DOI: 10.25656/01:33531; 10.3224/hibifo.v12i2.07
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