details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-338810
DOI: 10.25656/01:33881; 10.35468/6186-11
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-338810
DOI: 10.25656/01:33881; 10.35468/6186-11
Title |
Förderung emotionaler und sozialer Kompetenzen von Menschen in Haft |
---|---|
Authors |
Krause, Annika ![]() ![]() ![]() |
Source | Stöhr, Wiebke [Hrsg.]; Podszus, Martin [Hrsg.]; Schulze, Gisela C. [Hrsg.]: Rehabilitationspädagogik. Handlungsfelder im Wandel. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 160-170 |
Document | full text (628 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Rehabilitation; Kompetenz; Förderung; Strafgefangener; Emotion; Soziale Kompetenz; Affektive Entwicklung; Soziale Entwicklung; Resozialisierung |
sub-discipline | Special Education Social Work and Social Pedagogy |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-7815-6186-1; 978-3-7815-2725-6; 9783781561861; 9783781527256 |
Language | German |
Year of creation | 2025 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Um Menschen in Haft für ein Leben in sozialer Verantwortung zu schulen, sind Maßnahmen zur Förderung emotionaler und sozialer Kompetenzen aus (re-)habilitationspädagogischer Perspektive essentiell für die Gestaltung des Vollzugsalltages sowie ein Prädiktor für eine positive Sozialprognose – aus der Perspektive der Pädagogik bei Beeinträchtigungen in der emotionalen und sozialen Entwicklung. (DIPF/Orig.) |
is part of: | Rehabilitationspädagogik. Handlungsfelder im Wandel |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 10.09.2025 |
Citation | Krause, Annika; Wittrock, Manfred: Förderung emotionaler und sozialer Kompetenzen von Menschen in Haft - In: Stöhr, Wiebke [Hrsg.]; Podszus, Martin [Hrsg.]; Schulze, Gisela C. [Hrsg.]: Rehabilitationspädagogik. Handlungsfelder im Wandel. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 160-170 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-338810 - DOI: 10.25656/01:33881; 10.35468/6186-11 |