search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
TitleTagesbefehl: Nimm und lies!
Author
SourcePädagogische Korrespondenz (1998) 22, S. 86-92 ZDB
Document
Keywords (German)Bildung; Bildungsgeschichte; Unterricht; Schüler; Deutschunterricht; Literarische Erziehung; Literaturunterricht; Halbbildung; Bildungskanon; Lesekompetenz; Lesen; Leseerziehung; Zeitungsartikel; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Educational Sociology
Document typeArticle (journal)
ISSN0933-6389
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Aufsatz ist eine kritische Auseinandersetzung mit Ulrich Greiners Forderung in der 'Zeit', der Deutschunterricht müsse zu einem verbindlichen Kanon zurückkehren um den Verfall der (literarischen) Bildung aufzuhalten.
other articles of this journalPädagogische Korrespondenz Jahr: 1998
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication16.01.2014
Suggested CitationDammer, Karl-Heinz: Tagesbefehl: Nimm und lies! - In: Pädagogische Korrespondenz (1998) 22, S. 86-92 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-65673
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)