Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Keeping the promise? Contextualizing inclusive education in developing countries
Weitere BeteiligteWerning, Rolf [Hrsg.]; Artiles, Alfredo J. [Hrsg.]; Engelbrecht, Petra [Hrsg.]; Hummel, Myriam [Hrsg.]; Caballeros, Marta [Hrsg.]; Rothe, Antje [Hrsg.]
OriginalveröffentlichungBad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2016, 185 S.
Dokument (1.225 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
ISBN978-3-7815-2113-1; 9783781521131
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Inclusive education became a global promise corroborated by international declarations such as the Salamanca Statement (1994) and the Incheon Declaration (2015). Most countries worldwide have committed to the goal of inclusive education, putting a lot of pressure on so-called developing countries. Against this backdrop the threefold purpose of this book is to: 1. Generate research evidence on the development and implementation of inclusive education in developing countries, 2. Contextualize inclusive education in specific developing countries and contexts, and 3. Reflect on the future of inclusive education in developing countries. (DIPF/Orig.)
Verlags-URL
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am16.08.2016
QuellenangabeWerning, Rolf [Hrsg.]; Artiles, Alfredo J. [Hrsg.]; Engelbrecht, Petra [Hrsg.]; Hummel, Myriam [Hrsg.]; Caballeros, Marta [Hrsg.]; Rothe, Antje [Hrsg.]: Keeping the promise? Contextualizing inclusive education in developing countries. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2016, 185 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-123539 - DOI: 10.25656/01:12353
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen