Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-123539
DOI: 10.25656/01:12353
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-123539
DOI: 10.25656/01:12353
Titel |
Keeping the promise? Contextualizing inclusive education in developing countries |
---|---|
Weitere Beteiligte | Werning, Rolf [Hrsg.]; Artiles, Alfredo J. [Hrsg.]; Engelbrecht, Petra [Hrsg.]; Hummel, Myriam [Hrsg.]; Caballeros, Marta [Hrsg.]; Rothe, Antje [Hrsg.] |
Originalveröffentlichung | Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2016, 185 S. |
Dokument | Volltext (1.225 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Inklusion; Bildungssystem; Sonderpädagogik; Behinderung; Kind; Jugendlicher; Integrative Behindertenpädagogik; Integrative Beschulung; Bildungsgeschichte; Bildungspolitik; Menschenrechte; Globalisierung; Soziokulturelle Bedingung; Sozioökonomische Lage; Gesetzgebung; Heterogenität; Chancengleichheit; Schule; Lehrerbildung; Nichtregierungsorganisation; Entwicklungszusammenarbeit; Fallstudie; Empirische Forschung; Entwicklungsland; Malawi; Guatemala |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Sonderpädagogik |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-7815-2113-1; 9783781521131 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2016 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | Inclusive education became a global promise corroborated by international declarations such as the Salamanca Statement (1994) and the Incheon Declaration (2015). Most countries worldwide have committed to the goal of inclusive education, putting a lot of pressure on so-called developing countries. Against this backdrop the threefold purpose of this book is to: 1. Generate research evidence on the development and implementation of inclusive education in developing countries, 2. Contextualize inclusive education in specific developing countries and contexts, and 3. Reflect on the future of inclusive education in developing countries. (DIPF/Orig.) |
Verlags-URL | http://www.klinkhardt.de/verlagsprogramm/2113.html |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 16.08.2016 |
Quellenangabe | Werning, Rolf [Hrsg.]; Artiles, Alfredo J. [Hrsg.]; Engelbrecht, Petra [Hrsg.]; Hummel, Myriam [Hrsg.]; Caballeros, Marta [Hrsg.]; Rothe, Antje [Hrsg.]: Keeping the promise? Contextualizing inclusive education in developing countries. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2016, 185 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-123539 - DOI: 10.25656/01:12353 |