Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
OriginaltitelIntroducing global citizenship education into classroom practice: a study on Italian 8th grade students
ParalleltitelUvajanje globalnega državljanskega izobrazevanja v prakso: raziskava z italijanskimi osmošolci
Autor
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 8 (2018) 3, S. 165-186
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Globales Lernen; Weltbürger; Staatsbürgerliche Erziehung; Globalisierung; Implementierung; Unterrichtseinheit; Unterrichtsinhalt; Schuljahr 08; Curriculum; Unterrichtsmethode; Rollenspiel; Unterrichtsmedien; Schüler; Unterrichtsziel; Globales Denken; Italien
TeildisziplinFachdidaktik/fächerübergreifende Bildungsthemen
Fachdidaktik/sozialkundlich-philosophische Fächer
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The implementation of global citizenship education (GCE) represents a challenge for the school system in Italy in terms of curriculum planning, teaching methods and contents. After a thorough overview of the Italian educational scenario on GCE, this article aims to present a learning unit on GCE related issues implemented in an Italian 8th-grade class. The study then highlights the educational implications in translating GCE international models into the Italian classroom practice. Its main assumptions focus on the key elements for students’ effective learning and on the limitations that characterise the Italian educational system in relation to GCE at the curriculum, school and teaching levels. The implications highlighted in this article are strongly intertwined with the need to plan and implement GCE jointly, within a whole-school approach, and the relevance of the modalities in which GCE instructional contents are selected and presented. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2018
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am06.11.2018
Empfohlene ZitierungDamiani, Valeria: Introducing global citizenship education into classroom practice: a study on Italian 8th grade students - In: CEPS Journal 8 (2018) 3, S. 165-186 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-160353
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)