Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
Teachers' self-efficacy beliefs regarding assessment and promotion of school-relevant skills of preschool children
Autoren GND-ID; GND-ID; GND-ID; GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungEarly child development and care 189 (2019) 2, S. 339-351 ZDB
Dokument (formal und inhaltlich überarbeitete Version)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Erzieher; Überzeugung; Einstellung <Psy>; Selbstwirksamkeit; Förderung; Leistungsbeurteilung; Kind; Vorschulalter; Kindertagesstätte; Kindergarten; Mathematische Kompetenz; Sprachkompetenz; Soziale Kompetenz; Emotionale Kompetenz; Qualifikation; Berufsausbildung; Studium; Befragung; Faktorenanalyse; Baden-Württemberg; Deutschland
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Pädagogik der frühen Kindheit
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0300-4430
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This study addresses preschool teachers' self-efficacy beliefs in assessment and promotion of children's early language, social-emotional, and mathematical skills. The aim of the study was to find out to what extent preschool teachers believe to be able to assess and promote those skills, respectively. In a sample of 368 German preschool teachers, average scores in all scales were quite homogenously high. However, average scores of self-efficacy beliefs between the domains differed, with self-efficacy beliefs regarding language skills being the strongest. Self-efficacy beliefs regarding assessment were stronger than in promotion in the social-emotional and the mathematical domain, but not in language. Yet, confirmatory factor analyses indicate that self-efficacy beliefs regarding assessment were highly correlated with self-efficacy beliefs regarding promotion of skills in all three domains. Possible explanations for these results and ideas for further research are discussed.
externe URLhttps://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03004430.2017.1323888
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am01.07.2020
Empfohlene ZitierungHöltge, Lea; Ehm, Jan-Henning; Hartmann, Ulrike; Hasselhorn, Marcus: Teachers' self-efficacy beliefs regarding assessment and promotion of school-relevant skills of preschool children - In: Early child development and care 189 (2019) 2, S. 339-351 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-176073 - DOI: 10.1080/03004430.2017.1323888
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)