search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Ursula Stenger / Doris Edelmann / Anke König (Hrsg.): Erziehungswissenschaftliche Perspektiven in frühpädagogischer Theoriebildung und Forschung. Weinheim / Basel: Beltz Juventa 2015, 286 S. [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 14 (2015) 6 ZDB
Document
Keywords (German)Rezension; Bildungstheorie; Pädagogik; Erziehungswissenschaft; Empirische Untersuchung; Forschung; Gruppendiskussion; Erwartung; Akzeptanz; Frühe Kindheit; Bildungspolitik; Eltern; Kind; Kleinkind; Kindergarten; Kinderkrippe; Kindertagesstätte; Frühpädagogik; Übergang; Grundschule; Interaktion; Informelles Lernen; Lernen; Lernforschung; Lerntheorie; Videoaufzeichnung; Macht; Finanzierung; Aufsatzsammlung; Dokumentarische Methode; Raum; Theoriebildung; Erzieher; Forschungsprojekt; Deutschland
sub-disciplineEarly Childhood Education and Care
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Ursula Stenger / Doris Edelmann / Anke König (Hrsg.): Erziehungswissenschaftliche Perspektiven in frühpädagogischer Theoriebildung und Forschung. Weinheim / Basel: Beltz Juventa 2015 (286 S.; ISBN 978-3-7799-3251-2; 26,95 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2015
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication30.01.2020
Suggested CitationFarrenberg, Dominik: Ursula Stenger / Doris Edelmann / Anke König (Hrsg.): Erziehungswissenschaftliche Perspektiven in frühpädagogischer Theoriebildung und Forschung. Weinheim / Basel: Beltz Juventa 2015, 286 S. [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 14 (2015) 6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-184095
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)