search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Jürgen Seifried / Jürgen Abel (Hrsg.): Empirische Lehrerbildungsforschung. Stand und Perspektiven. Münster: Waxmann 2006 (196 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 6 (2007) 3 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Kompetenz; Bildungsprozess; Empirische Forschung; Empirische Untersuchung; Einstellung <Psy>; Persönlichkeitsmerkmal; Akzeptanz; Grundschule; Lehrer; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Lernbedingungen; Didaktik; Curriculum; Unterrichtsmethode; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Berufsbildende Schule; Kaufmännische Ausbildung; Vorbereitungsdienst; Standard; Wirkung; Studienanfänger; Konferenzschrift; Tagungsbericht; Deutschland
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Jürgen Seifried / Jürgen Abel (Hrsg.): Empirische Lehrerbildungsforschung. Stand und Perspektiven. Münster: Waxmann 2006 (196 S.; ISBN 3-8309-1716-3; 24,90 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2007
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication05.08.2020
Suggested CitationSchützenmeister, Jörn: Jürgen Seifried / Jürgen Abel (Hrsg.): Empirische Lehrerbildungsforschung. Stand und Perspektiven. Münster: Waxmann 2006 (196 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 6 (2007) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-196997
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)