Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Teaching through stories. Renewing the Scottish storyline approach in teacher education
Weitere BeteiligteKarlsen, Kristine Høeg [Hrsg.]; Häggström, Margaretha [Hrsg.]
OriginalveröffentlichungMünster ; New York : Waxmann 2020, 444 S.
Dokument (28.154 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)STORYLINE; Lehrerbildung; Didaktik; Lehrmethode; Lehrer; Referendar; Lernen; Unterrichtsmethode; Ganzheitliches Lernen; Methode; Schulpädagogik; Schuljahr 02; Primarbereich; Kooperatives Lernen; Ästhetische Bildung; Aktionsforschung; Mimesis; Kreativität; Fremdsprachenunterricht; Lehrerausbildung; Mathematikunterricht; Grundschulpädagogik; Motivation; Nachhaltige Entwicklung; Aufgabenstellung; Manipulation; Sekundarbereich; Lernprozess; Lehr-Lern-Prozess; Ästhetische Erfahrung; Schottland; Schweden; Norwegen; Deutschland; USA
TeildisziplinSchulpädagogik
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
ISBN978-3-8309-3986-3; 978-3-8309-8986-8
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Peer-Review
BemerkungEinige Beiträge haben ein Peer-Review-Verfahren durchlaufen, vgl. S. 21-26
Abstract (Englisch):This book aims to meet the demands on teaching and learning in the twenty-first century, and in specific, how teacher education may transform pedagogical approaches and didactic methods to support future teachers in enhancing needful skills. In particular, it focuses on the pedagogical approach of Storyline, and how a Storyline can be applied in teacher education. It argues that teacher education benefits from the potency of various disciplines while applying an interdisciplinary methodology. Storyline is a problem-based, cross-curricular approach, based on learning through an evolving narrative, created in collaboration between teacher and students. It includes a variety of didactic tools, and inclusiveness towards different learners. Using Storyline in teacher education arranges for teacher educators to integrate alternative structures, that enable interdisciplinary cooperation and topic-based teaching. The authors have incorporated Storyline in many different ways, which contextualizes throughout the book. The book provides an overview of Storyline and introduces improved and new theoretical perspectives on this approach, including many practical examples. (DIPF/Orig.)
zusätzliche URLsDOI: 10.31244/9783830989868
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
BestellmöglichkeitKaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am27.01.2021
QuellenangabeKarlsen, Kristine Høeg [Hrsg.]; Häggström, Margaretha [Hrsg.]: Teaching through stories. Renewing the Scottish storyline approach in teacher education. Münster ; New York : Waxmann 2020, 444 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-213526 - DOI: 10.25656/01:21352
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)